16+ november - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 16+ november - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

16+ november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

16 November 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

16+november
Vanochtend naar de douche, check: handdoek, kleren, ondergoed, toiletspullen. Alles heb ik bij, maar als ik mijn kleren in volgorde klaar hang aan het haakje in de douche dan heb ik geen bh bij. Nou dat komt later wel. Heerlijk onder een bloedhete straal staan, afdrogen en terug naar de camper. Maar waar is deze gebleven?
Nummer 127 hebben we, Herman was wel bezig met water bij te tanken en de leiding was te kort en hij zou de wagen wat verplaatsen. Hij is toch niet weg zonder mij? Ik loop op en neer door het straatje maar er klopt niets meer van onze plek, niet in paniek raken denk ik. Mijn gsm ligt in de camper en ik heb niet meer bij dan wat toiletspullen en een handdoek.
Waar is hij gebleven? Ik kijk bij de dump plaats want daar kun je ook water bijvullen maar ook daar is hij niet. Wat nu? Loop ik eigenlijk wel in het juiste straatje? Ook deze campers heb ik niet naast ons zien staan, zal ik eens bij 227 gaan kijken? En ja hoor, daar staat onze camper met Herman, ik begin bijna te huilen van opluchting. Wat is er aan de hand vraagt hij? Ik was jou en de camper kwijt en ik had niets bij me om jou te bellen. Jij wordt oud is zijn antwoord, misschien ligt het daaraan, ik weet het niet. We moeten koekjes kopen zegt Herman. Koekjes, wij eten nooit koekjes, nou die kun je verkruimelen en zo een spoor van de camper naar het toilet maken, haha, glimlach ik flauwtjes.

Maar dan gaat eigenlijk alles fout wat fout kan gaan. Ik heb alle gordijntjes al open gemaakt maar ik moet mijn bh nog aan doen, alle gordijnen weer dicht, dan druk ik per ongeluk op de keuken kraan die nog boven een met glasplaat afgesloten gootsteen staat. Het water spuit eruit, ik sta half en half met mijn bh te worstelen en alles wordt nat. Maar de zon schijnt, alles op lage stand nu. Op mijn gemak dat doen wat nodig is. We blijven vandaag nog een dag in Queenstown en hebben alle tijd van de wereld.

We gaan met een gondel de bergen in. Geweldig is het uitzicht hier, in de verte zien we onze camper liggen. we drinken een kop koffie en in een keer wordt het mistig en komt er regen. Nee, niet weer, ik wil graag wat zon. Wanneer we weer beneden zijn schijnt hij volop, zo kan het dus ook. We maken een wandeling door het park en lopen langs de waterkant terug.
De camper ligt tegen een heuvel, eerst 60 treden omhoog dan nog een vrij steile helling op en tegen de tijd dat we bij de camper zijn, zijn ook de calorieën als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik breng de was naar de laundry en ik moet tokens kopen bij de receptie, ik vraag netjes aan de receptioniste een voor de was en een voor de droger en de jongedame antwoordt: bent u Nederlandse? Ja, dat ben ik, wilt u waspoeder? Nee, die heb ik zelf, ik stop de was in de machine en ik presteer het weer om helemaal fout naar de camper te lopen. Waar kom jij vandaag vraagt Herman, nou van de laundry, ja maar die ligt toch een beetje links en jij komt van rechts. Dan moet ik bekennen dat ik weer fout ben gelopen. Hij begrijpt er niets van, je ziet het van hier uit liggen, ja maar dat is anders dan van daar. Een redenatie die mannen niet begrijpen.

Het alarm van mijn gsm gaat af, de was is klaar en moet in de droger, ik ben even weg roep ik. Vergeet je broodkruimels niet krijg ik te horen.
Tegen 20.00 zijn we The Bath house, dit ligt op het strand 3 meter van de waterlijn. We hebben een tafel aan het raam. De meest perfecte plek. We bestellen een haasbiefstuk van ree met de daar bijbehorende bijgerechten. De zon gaat onder tussen de bergtoppen, dit is een perfecte afsluiting van Queenstown. Als nagerecht een kaasplank die we samen delen met kaassoorten uit de omgeving en huisgemaakte chutneys. We besluiten dat deze avond onze trouwdag is, die is eigenlijk volgende week vrijdag maar deze avond is te perfect en we vieren onze 38 jarige trouwdag vanavond.

Voor 23.00 lopen we de heuvel weer op naar onze camper, Herman heeft het bed weer opgemaakt en alle gordijnen zijn dicht dus we kunnen er zo induiken. Ik loop nog even naar de centrale toilet en Herman roept mij na of ik alleen de weg wel kan terug vinden, recht oversteken als je uit de toilet komt roept hij nog, ik roep terug: I’m blond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 23029

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: