16 november - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 16 november - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

16 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

16 November 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

15 november
Vannacht werd ik wakker van lichtflitsen, ook dat krijgen we er gratis bij. De lichtflitsen zijn zo sterk dat de hele camper verlicht wordt, dan een paar tellen later de knal, je voelt de bodem trillen. Mijn houthakker zaagt rustig door en ik kijk naar buiten of ik geen overstromingen zie, onze buurman is vanwege de mist al niet meer te zien. Een flinke onweersbui is de afsluiting van Mount Cook.

08,30 uit bed en de zon probeert door een klein stukje open gordijn binnen te schijnen. Hè, zon, waar was je? Het uitzicht nu is geweldig en ik zie de top van Mount Cook. Helaas gaan we vandaag verder en zullen hier geen wandeling met een verrekijker kunnen maken want het is fantastisch. Op een gegeven moment hoor ik een plof tegen de camper en wat valt eruit de lucht? Een wilde fazant ploft voor onze deur en komt eens kijken of we al wat lekkers voor hem hebben.

De tank van ons toilet moet leeggemaakt worden en Herman komt al met de boodschap dat het hier niet gaat lukken. We staan op een van de duurste campingplaatsen en dan je afval niet kwijt kunnen? Ik breng mijn huishoudelijk afval weg en kom een jongedame tegen van de camping en ik vraag aan haar waar wij ons toilet kunnen leegmaken. Daar krijgen ze geen toestemming voor omdat ze bij het meer zitten. Dat is natuurlijk flauwekul want je laat het niet in het meer stromen maar in een tank regelmatig leeggemaakt wordt.
Helaas, het is er niet. Herman legt dit neer bij de receptioniste en die verteld hetzelfde verhaal, dan moet je je bedrag niet zo hoog maken als je niet de service kunt verlenen is zijn antwoord.

We rijden door bergpassen, heuvels, uitgestrekte weilanden, we zien de mooiste planten en bloemen langs de weg. Schapen, schapen en nog eens schapen. Varkens die met hun biggetjes rond lopen en een eigen hokje op het weiland hebben, heerlijk rollend in de modder, paarden, zwarte koeien met witte koppen en alpaca’s. Kampeerders die wild parkeren wat op sommige plaatsen is toegestaan. Het is ontzettend mooi en we kunnen dit alleen maar vastleggen in ons hoofd. Foto’s laten niet dat zien wat we graag willen laten zien.

Queenstown, hier richten we onze pijlen op. Drukte, stadje, mensen en een mooie campingplaats, dat is wat we graag willen. We besluiten om hier 2 dagen te blijven maar we boeken dit nog niet. Tijdens het rijden zie ik al een heel druk centrum, a.s weekend vind hier een marathon plaats. Ik weet niet wie wie volgt, maar wij komen het op deze reis telkens tegen. De camper plaats ligt midden in de stad tegen een heuvel met gigantisch mooi uitzicht, we kunnen te voet naar het centrum lopen en ja, ook in de avond is het druk zeker met de komende marathon. We kunnen 2 dagen blijven staan maar dat moet morgen voor 10.00 uur beslist zijn door ons, dan kunnen we blijven staan. Even wat drukte, heerlijk.

Ondertussen gaan we eerst ons toilet leeg maken bij de dumpplaats, daar staat een grote camper met chinezen die al bezig is, tenminste dat proberen ze. 4 Chinese dames die nergens verstand van hebben weten niet hoe de tank eruit moet maar dan komt Herman en die redt de dames. Het klepje van het toilet moet namelijk dicht en dan kan de tank eruit. Ze verstaan geen Engels en roepen , Yes,Yes. Maar daar kom je niet ver mee. Herman loopt hun camper in om aan te wijzen hoe je het klepje sluit. Alle dames doen netjes hun schoenen uit als ze de camper in gaan en Herman banjert over de schoenen naar binnen, ik bekijk dit ales vanaf onze camper. Laat die dames nu ook nog naast ons komen te staan.

Wij gaan naar het stadje en dit is wat ik bedoel, het kan zo in een filmscript opgenomen worden. Misschien morgen bungyjumpen of met een cabine de bergen in? We lopen rond en gaan wijnproeven, een hele mooie winkel waar je een kaart aanschaft tegen inlevering van je rijbewijs. We willen graag de pinot Noir van NZ proeven. Daarna lopen we verder en gaan weer zitten en komen te praten met NL ook zij zijn de dans ontsnapt door de route tijdig te veranderen. 60 NL hebben te maken gehad met de aardbeving en kunnen niet verder, ook wij moeten onze route weer gaan aanpassen want de weg waar wij naar toe willen is weg geslagen.

Ik kook vanavond en heb 4 suikerzakjes nodig, wanneer we ergens zitten te drinken vraag ik aan Herman of hij 4 zakjes meebrengt, desnoods tegen betaling. Hij komt lachend naar buiten met 4 suikerklontjes in folie. Iets anders was er niet en hij heeft de ober moeten uitleggen waarom ik deze nodig had
Ik maak een tomatensaus die ik inkook van 1 pond tomaten, die 4 suikerklontjes erdoor voor het zoetje en wat chili. Gebakken aardappelen en spiesjes van gemengd lamsvlees en paprika. Het gaat niet allemaal zoals ik het bedoeld had maar de saus is lekker. Helaas heb ik niet genoeg over om de ober te laten proeven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 23014

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: