13 + november - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 13 + november - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

13 + november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

13 November 2016 | Nieuw Zeeland, Timaru

13 november

Heel goed geslapen en geen last meer gehad van mijn been, beetje koude wind die mee en dan langs mijn schouder waait bij het draaien in bed. Dat wordt vanavond een T-shirt aan in bed. Het weer wordt beter volgens Internet. Ik maak ontbijt en de broodjes wil ik in het tosti apparaat doen, ik snij ze overlangs maar ze blijven steken in het apparaat. Weer eruit, dan even op het broodje timmeren met mijn handen zodat ze wat platter worden, bij de 2 de keer begint het apparaat te roken, het brood blijft hangen en meteen hangt de hele camper vol rook.
Ik doe de afzuigkap aan maar dat helpt niet veel. Ik krijg het brood er met moeite uit gepeuterd, de sneetjes zijn aardig aan de bruine kant. Ik probeer het nog één keer om een paar broodjes er in te doen door er eerst goed op te meppen maar het hele apparaat werkt niet meer. Dan maar geen korstje, en we eten ze toch met smaak op. De vleeswaren die we gisteren gekocht hebben zijn bevroren. De koelkast staat te hoog dus die maar iets lager gezet. Ondanks alles toch lekker, och als er niets anders is en je hebt trek dan is alles goed.

We rijden tegen 10.00 aan en we moeten dezelfde slingerende weg door de heuvels weer terug, er breekt een flauw zonnetje door en het is geweldig wat we zien. Heuvels vol met schapen, geiten, koeien en heel veel paarden. Alles staat in bloei, kilometers lang bloeiende brem en nog veel mooie bloemen. Het is een paradijs. Pittoreske dorpjes met cottages, het is imponerend .

Onderweg komen we New World tegen een van de grote supermarkten, Herman gaat een NZ simkaart kopen om die te gebruiken voor Internet etc, hij heeft gisteren geskypt met Australië maar de simkaart van daar gaat niet overzee. Wanneer hij het een en ander wil gaan instellen moet zijn gsm aan het stroom maar dat lukt niet, we kijken in onze “meterkast” en daar zien we dat stop is afgeslagen. Zou dat komen door de broodrooster? Ik ga dat morgen niet meer proberen. Misschien eens een keer een wentelteefje maken dat is lang geleden, mmmmmm.

We reizen naar Timaru en parkeren daar onze camper op een top 10 holiday park, daar zijn alle voorzieningen. Deze campings zijn geweldig, alles is er kraakhelder en hier durf ik onder de gemeenschappelijke douche.

Vanochtend stond ik op een andere top 10 camping onder de douche, ik had mijn tas bij met alles bij wat ik dacht nodig te hebben behalve een handdoek. Hoe ga ik dit oplossen bedacht ik terwijl ik onder de bloedhete douche stond? Ik had een lang vest aan toen ik naar de douche liep, nou dat moet ook wel drogen en inderdaad ik was wat natvrij en in de camper heb ik de handdoek gepakt. Herman zei meteen, je was wat vergeten.

Onderweg tijdens het rijden heb ik in de verte een van de mooiste blauwe luchten gezien die maar mogelijk zijn, ijsblauw in verschillende tinten. Geweldig.
Mussie, ik begrijp nu waarom jij je hart aan dit land verloren hebt. Zorg dat je dromen uitkomen.

We lopen naar de stad en hopen daar heel veel mensen en gezelligheid te zien maar het hele stadje is uitgestorven . We vinden een pub waar men bezig is met gokken op paarden / hondenras. Er zitten 8 mensen binnen en met ons erbij wordt de stand 10. We drinken een glaasje en we komen te praten met de kiwi’s . Ze willen alles van ons weten, waar we geweest zijn en waar we nog naar toe gaan.

Tegen 20.00 zijn we weer in ons hutje en ik ga eerst de was in de machine doen. Dan ga ik koken, ik heb coquilles met gebakken rijst, gegrilde paprika en een rode Curry/kokossaus. Bij de centrale keuken zag ik verse kruiden die men mocht plukken voor eigen gebruik. Ik zoek naar verse koriander en vind deze onder een struik munt. Nog wat verse peterselie en ik ben helemaal blij. Een glas Riverstone chardonnay erbij en hier kan geen restaurant tegenop (ik weet het, heb veel eigendunk)

Het is nog te koud om buiten te eten maar vanaf morgen moet dat gaan lukken, we zitten knus binnen en zijn bezig met IPAD, laptop en smartphones. Ondertussen zijn we wel de batterij kwijt van onze digitale camera terwijl wij altijd alles 3x nalopen voordat we een kamer in een hotel verlaten.

  • 13 November 2016 - 10:27

    Tamara:

    Lief zijn ze hé, de kiwi's. En het land zo mooi en vrij. Ben stikjaloers maar over 3 maanden ben ik er zelf weer

  • 13 November 2016 - 11:08

    Annette En Herman Vroomen:

    Prima' groot gelijk. Maar wij zijn ook nog niet klaar met dit werelddeel en wij denken dat wij nog heel vaak bij jou op de stoep komen zitten als jij naar hier ben geemigreerd. Voor ons weer een excuus om weer een reis te maken. Haha.

  • 13 November 2016 - 12:51

    Tilly:

    Hallo reizigers.
    Jullie zijn nu in Timaru. Volgens het laatste nieuws is er een zware aardbeving in de buurt van Christchurch. Kijken jullie wel een beetje uit? Groetjes.

  • 13 November 2016 - 21:39

    Annette En Herman Vroomen:

    Wij zijn veilig, gisteren morgen voorbij Christchurch gereden. We hebben de camper vannacht wel voelen schudden. Alles is goed met ons.

  • 14 November 2016 - 08:44

    Herman:

    Annette schreef dat het weer morgen beter zou worden. No, mooi niet. Het blijft de komende dagen regenen, helaas. Niks buiten zitten in de zon. En vanacht missen we ook nog de zeer zeldzame supermoon door al die wolken.

  • 14 November 2016 - 08:44

    Herman:

    Annette schreef dat het weer morgen beter zou worden. No, mooi niet. Het blijft de komende dagen regenen, helaas. Niks buiten zitten in de zon. En vanacht missen we ook nog de zeer zeldzame supermoon door al die wolken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Timaru

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 23009

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: