13 november - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 13 november - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

13 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

13 November 2016 | Nieuw Zeeland, Timaru

12 november
Tegen 02.30 lagen we in bed, het is erg vochtig in het Motel. Ik slaap niet al te best want het matras is vrij zacht en ik krijg pijn in mijn rechterbeen. Tegen 08.00 sta ik op en laat Herman nog doorslapen , ik ga wat lezen. Voor 09.30 staat ook Herman op en we checken uit en nemen een taxi naar het verhuurbedrijf, dit gaat een tijdje duren voordat we onze camper hebben maar tegen 12.00 zijn we op weg.

Ik heb nog niet helemaal het gevoel van Yes dit is het maar als we aan het rijden zijn en ik zie de glooiende heuvels die eruit zien alsof ze met groen fluweel zijn bekleed en daar komen de prachtige struiken en tropische bomen uit dan ben ik toch verkocht. Hele mooie huizen met perfect aangelegde tuinen en ook hier geen rotzooi langs de weg.

We zijn helemaal vergeten te eten en doen dit tegen 13.00. Gisterenavond om 20.00 was ons laatste maal. We rijden naar Akaroa en dit is een heel klein idyllisch plaatsje, een kleine supermarkt maar genoeg om te overleven. Het is erg koud en veel regen maar dat gaat goed komen. Maar wanneer onze camper staat en we zien het overweldigende uitzicht dan is alles goed.
We hebben onze koffers weer uitgepakt ieder op zijn beurt, we zijn nu “ervaren”, we leggen een plank alvast aan de achterkant wat ons bed moet gaan worden want de tafel hebben we nog nodig.
Het is te koud om buiten te eten. Alles heeft een plekje en we zijn er weer klaar voor. Het is de enige camping en er staan ook huisjes, voor ons zit een hele grote familie die een party tent hebben neergezet en de drank vloeit daar rijkelijk, iedereen zit met zijn jas aan buiten. Nou ik blijf binnen waar het behaaglijk is.
Ik heb coquilles, rumpsteak en kippendijen ingekocht en verschillende groenten, maar ik houd het beperkt voor 2 a 3 dagen. Helaas waren er geen tubes met verse kruidenpasta’s maar ik heb wat andere dingen bijeen gezocht en ik hoop daar iets lekkers mee te gaan doen.

Er zijn verzoeken uit NL gekomen om van mijn eigen gerechten foto’s te maken en de bereiding te noteren. Ik doe mijn best, mijn ICTer is wel aan boord maar niet alles gaat zoals hij het graag zou willen. In deze weken kan het voorkomen dat we totaal geen verbinding hebben met de buitenwereld.
Ik bak de gesneden kippendijen uit op hoog vuur (nee, het alarm gaat niet af) knoflookpasta, Chili, hawaiaans zout met zwarte peper en gemengde Italiaanse kruiden als smaakmaker, meer heb ik niet ingekocht , terwijl dit staat te sudderen kook ik de groen asperges beetgaar, daar gaat de groene verse tortelini bij. Ik neem een paar soeplepels van het groentevocht en doe deze bij de kip. Een half pakje fijn gesneden NZ geiten camembert gaat bij de kip en ik laat dit op hoog vuur wat inkoken zodat ik een heerlijke romige saus heb. Op 2 pitten klaargemaakt met een camper die totaal niet waterpas staat. En een glas gekoelde Riverstone Chardonnay uit New Zealand, dadelijk lopen we naar beneden om even door het stadje te wandelen.

Rond 20.30 gaan we via een donker bospad omlaag. Om de zoveel meter zijn er een paar treden, als we beneden zijn merk ik op dat dit geen pad is om laat in de avond weer naar boven te nemen. We zullen taxi moeten nemen. Wanneer we beneden in het stadje zijn is het totaal leeg, er zijn een paar restaurants en die zijn gevuld maar verder zijn de straten leeg . We gaan een restaurant binnen en nemen iets te drinken, ik zie totaal geen verkeer, we komen te praten met mensen uit Zuid-Afrika en die zijn hier voor een paar dagen maar ook zij hebben niets kunnen vinden in de avond. We rekenen af en vragen aan de ober of hij een taxi kan bestellen maar die zijn er niet.

Er is een dame die taxi rijdt maar niet altijd beschikbaar is. Hoe komen we in hemelsnaam weer boven? De ober biedt zich aan om ons te brengen wat we natuurlijk geweldig vinden. We zijn in no-time weer boven maar om dit te voet te doen is te gevaarlijk er is geen verlichting op de straat. Ook hier weer geweldige mensen die iets voor je over hebben, ondertussen is het drinkend gelag in de partytent nog niet voorbij, maar wij houden het voor gezien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Timaru

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 23035

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: