25 november - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 25 november - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

25 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

25 November 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

25 november
We zijn gisteren nog even weggeweest maar het dorp was leeg. Waar iedereen uithangt, ik weet het niet maar niet in Hanmer Springs. We liggen er weer vroeg in.

Vanochtend geprobeerd nog wat koelkast restjes op te maken, maar wat niet lukt, lukt niet. Ik ga geen dingen eten omdat het moet. We rijden op tijd aan en we zijn voor 13.00 in Christchurch, we hebben hier hoge verwachtingen van. Ik draai nog een was en Manus doet wat administratieve zaken want ook die gaan door en tegen 14.30 nemen we de bus naar het centrum, we lopen en we lopen maar het is een grote bouwput en dat heeft niets te maken met de aardbeving van een paar weken geleden. Want hier is weinig schade aangericht. Wel de sporen van jaren geleden.

Ik heb op Internet naar de top 10 van restaurants gezocht en die gaan we eens bekijken, wat centrum moet zijn zien we niet. Uiteindelijk belanden we op een plek waar het heel druk is, vol met jeugd, er staat een oude bus die dienst doet als bar en wij gaan daar maar bij zitten want de rest is 10x niks.
We zitten in de zon en het is nog 28 graden, we besluiten om het restaurant Bloody Mary te zoeken en daar te gaan eten. Het restaurant bestaat uit 2 gedeeltes en wij willen graag in het rustige gedeelte zitten, Nou ja rustig. De menu kaart ziet er goed uit en je jongedame die ons bedient is erg aardig, ze weet dat we wat te vieren hebben en we krijgen een glas champagne van het huis.

Na afloop pakken we de bus terug en dan mogen de koffers weer gepakt worden. Dit moet met beleid anders past het niet. Ik kan mijn koffer meteen wegen want ik heb een ingebouwde weegschaal en die staat op nog geen 18 kilo. Fijn, dat mocht 23 kilo zijn. In Bali laat ik wat spullen achter en dan kan ik weer nieuwe kopen.
Morgen om 08.00 eruit, camper terug brengen , naar het vliegveld en om 13.00 vlucht nummer 7 naar Auckland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 23017

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: