29 november - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 29 november - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

29 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

29 November 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

29 november
Ontbijt bij The Sand, een mus vliegt door het restaurant af en aan om binnen in de keuken wat lekkers te halen. Het lukt hem om met een gebakken frietje uit de keuken te komen. Ik neem wat folders door en zie de Hobbit tour, daar is een stuk van The Lord of the Rings gefilmd en daar is het Hobbit dorp. Herman dacht dat het dicht tegen Rotorua aan lag maar het is daar vandaan nog 50 km en nu zitten we al halverwege , dus het plan van aanpak wordt aangepast en we rijden eerst naar Hinuera vlakbij Matamata.

Ik denk dat dit een heel leuk uitstapje wordt, ik ben geen typje wat aan een bergwand gaat hangen om naar boven te klauteren, ook geen persoon die met een Kayak van een gletsjer afvaart of die met een rugzak van 20 kilo een 4 daagse tocht door de bergen gaat lopen, nee ik houd het liever bij mijn Herman die mijn privé chauffeur is en mij van A naar B rijd. Ik zou het nog prettiger vinden dat als er iets interessants aanwezig is tijdens het rijden dat je dan even op een knop kan drukken en dat dan het natuurverschijnsel of wat dan ook even naar voren komt en weer verdwijnt als je verder gaat. Het genieten van de natuur met zijn wisselende luchten, de kleine plaatsjes van niet meer dan 2 straten, dat is meer mijn ding. Even uitstappen en een rondje lopen en weer verder om dan uiteindelijk aan te komen in een grotere plaats waar wat te beleven is en waar ik kan genieten van de lokale specialiteiten met een goed glas wijn.

Een uur later arriveren we bij Hobbit land en het is daar erg druk er komen per dag meer dan 2000 fervente aanhangers van deze film. Je rijd per touringcar naar het gebied wat helemaal glooiend is met kort gras, net fluweel, daar grazen schapen en mee en dan wat grote bomen of cipressen. Het is niet te bevatten deze natuurpracht en dan stappen we uit en gaan met een gids door het filmgebied. In onze groep zitten een paar personen die alle boeken, films en wat allemaal mogelijk is van deze film tot in den treuren hebben gezien en gelezen en die zijn door het dolle heen nu ze in Hobbit land staan.
Het is een walking tour van 2 uur en als afsluiting krijgen we bij de Green Dragon een speciaal biertje in een stenen mok wat alleen voor deze plaats gebrouwen wordt. Ik geniet intens van de omgeving en de tour, het is komisch wat sommige allemaal te vertellen hebben bij de verschillende huisjes waar bepaalde scènes zich hebben afgespeeld. En een persoon, een volwassene is zo door het dolle heen dat hij bepaalde scènes naspeelt terwijl zijn vriendin dit filmt.

We rijden verder naar Rotorua, een grote plaats aan een meer. We moeten nog onderdak hebben en bezoeken een paar motels maar ik vind de kwaliteit ver onder de maat en we zoeken op Internet naar motels met goede beoordelingen en die toch vrij dicht in het centrum liggen. Dan komen we uit bij een motel waar de receptioniste ontzettend aardig is, ja, hoor ze heeft nog een kamer. We gaan ëdie bekijken en ik voel me hier prima bij. Ze maakt zonder dat we erom vragen meteen een mooi prijs voor de kamer, we krijgen gratis ontbijt erbij en als we vragen om WIFI dan krijgen we een code mee voor 500 MB, is dat genoeg vraagt ze en voordat we een antwoord kunnen geven hebben we 3 verschillende codes voor meer dan 1500 MB.

We gaan de stad in en het verhaal wordt flauw maar waar zijn in godsnaam al die mensen? Je ziet werkelijk geen hond lopen. We lopen en lopen en uiteindelijk komen we uit in een eat streat, dit had de receptioniste ons al verteld en inderdaad een soort overdekte straat met verschillende soorten restaurants op een rij. We kiezen deze keer voor een Thai’s restaurant en ik eet daar een heerlijke red snapper. Maar tegen 22.00 uur zijn we weer terug in ons motel. We komen een keer terug in de zomer van NZ.

  • 30 November 2016 - 13:08

    Magda Felix-van Gestel:

    Het zit er bijna weer op voor jullie tweetjes. Zo blij dat je zo genoten hebt. Hopelijk zien wij jullie nog een keer terug. Enjoy the rest of your adventure.....Best wishes and happy travels..Magda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 23003

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: