28 november - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 28 november - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

28 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

28 November 2016 | Nieuw Zeeland, Tauranga

28 november
We gaan al slingerend via berg weide, bergwand en kustwegen over het Noordereiland. Ook nu weer veranderd het landschap om de zoveel kilometers, we hebben in het stadje ons ontbijt gebruikt en Ik probeer nog een keer de sandwich met beef maar helaas dit is het niet helemaal. Ik moet even terug in mijn geheugen waar ik dat heerlijke broodje wel heb gegeten en dan herinner ik mij die zaterdag ochtend in Sydney. Ik noteer dit broodje in mijn notitiememo op mijn smartphone en dan probeer ik dit een keer na te maken als ik weer thuis ben.

We gaan naar Tauranga en we gaan het anders doen, op ons gemak met veel tussenstops en wat dingen bekijken als het de moeite waard is om dan tegen 17.00 aan te komen op de plaats van bestemming. Tauranga is een badplaats en gedurende de week moeten er meer dan genoeg lege kamers zijn, het is tenslotte pas voorjaar. De stad ziet er goed uit met heeeeel veel restaurants maar of het daar vanavond druk is dat is een ander verhaal.

Ondertussen heb Ik zin in een kop soep en na al een heleboel menukaart bestudeerd te hebben gaat dat niet meevallen. Maar na een paar dorpjes vinden we eindelijk een soep van de dag; ”pompoensoep”, die heb Ik al een paar keer gezien en we hebben deze ook al een keer gegeten. Volgens mij is dit de enige soep die ze hier kunnen maken, chowder zie ik ook mee en dan staan maar die hebben ze vandaag niet. De soep is bloedheet en als ik later naar het toilet ga en door de keuken loop dan snap ik waarom de soep zo heet was.

We checken in bij Durham Motor Inn en ze hebben een kamer met Spa, nou zegt Herman we hebben alleen een goed bed nodig en de rest is niet nodig. De receptionist laat ons de kamer zien en daar staat naar alle waarschijnlijkheid al de kraan in de badkamer de hele ochtend te lopen en de vloer is dus zeiknat. We krijgen een andere kamer, we gaan de auto halen die een straat verder staat en rijden naar de Motor Inn, ik open de kamer en zie in eerste instantie een eenpersoonsbed, dan nog een deur en daar is het grote kingsize bed met de spa, een ruime 2 ligger met bubbels. Ik sluit snel de deur van de slaapkamer en dan komt Herman binnen, ik weet wat al meteen hoe hij zal reageren, hij zegt;” dit klopt niet, een eenpersoonsbed?”. Hij kijkt mij aan en ik zeg, nou lekker dicht tegen elkaar dan hebben we het zeker niet koud, hij wil al omdraaien om naar de receptie te lopen als hij de andere deur ziet met daarachter de slaapkamer die we bedoelen.

Buiten waai je bijna uit je kleren, vanaf gisterenmiddag is de wind op komen zetten en die is niet meer weggegaan. En inderdaad er is niet veel meer te doen in de aanwezige cafés en restaurants. We lopen een heel eind en wat aan het water en gaan daar zitten waar het nog druk is. We bestuderen de menukaart maar er staat geen Pie op. Ik wil dit gerecht graag proberen want ik ken het niet. We hebben een Ierse pub gezien en die heeft het op de kaart staan maar de keuken gaat om 21.00 dicht. Op naar de pub, ik bestel mijn Pie die gevuld is met pulled pork met kumara, ontzettend lekker, vooral de rooksmaak van het vlees en aardig aan de gekruide kant. Om 21.00 kunnen wij het licht daaruit doen want we zijn de laatste. Er is niet veel meer te doen en we gaan naar onze Motor Inn. Wat zijn we gezond bezig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 22967

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: