17 november - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 17 november - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

17 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

17 November 2016 | Nieuw Zeeland, Te Anau

17 november
Op weg naar Te Anau, hier blijven we ook 2 nachten staan want vanaf deze plek gaan we naar Milford Sound. We staan bij Kiwi Holiday Park en er is een lounge met open haard. Alles is van hout binnen en een geweldige plek om hier vanavond te hangen. www.teanau.kiwi.nz aan de 15 luxmore Drive. We moeten nog een paar boodschappen doen en de maaltijd voor vanavond zit al in mijn hoofd. Ook hier mag ik verse kruiden plukken.

Alleen de weersomstandigheden zijn bar en boos, het waait hard, de zon schijnt en de regen valt er met bakken uit. En wij zijn niet van die sportieve typetjes die een regenjas met capuchon bij ons hebben. Wij zijn Maastrichtenaren die op vakantie zijn. Ik zet dadelijk een klein plastic draagtasje op mijn hoofd want de paraplu klapt in een keer om met deze wind.
We wandelen tot aan het meer, gisteren hebben we hert gegeten en ik hoop dat ik dit in de supermarkt te vinden maar eerst gaan we even het stadje bezichtigen. Wanneer de wind door onze oren van links naar rechts is gewaaid gaan we een bar/ restaurant en daar brand het haardvuur. We bestellen een mooi glas Pinot Noir van NZ.

Onderweg naar onze camper gaan we boodschappen doen in een hele grote supermarkt, deze zijn dun gezaaid in NZ en wanneer je er een tegen komt moet je je slag slaan. Ik vind de verse kruidenpasta’s weer en koop er een paar en ja hoor, ik vind venison (hert) in medaillons. Deze verdwijnen ook in mijn mandje, zaterdag ga ik deze bereiden. Verder pakken we het hoognodige.
Op elke campground is een centrale open kitchen te gebruiken, soms zijn ze helemaal open, dan weer half of helemaal dicht. Iedereen kan hier centraal koken en daar wordt heel erg veel van gebruik gemaakt maar dan moet je wel alles meenemen tot aan je bord met mes en vork toe. We zijn hier gaan kijken vanmiddag en Herman is in de veronderstelling dat het kleine rechthoekige zwarte plaatje tussen elk werkblad een bakplaat is. Nu moet je met mij niet in dit soort discussies gaan want dat verlies je. Wij eten zo meteen lamshaas en lamssteak. Het zou erg lekker zijn volgens Herman om die op de bakplaat in de centrale keuken te bakken.

Ik zeg, dat is geen bakplaat maar een halogeen of elektrische kook unit met 2 pitten. Natuurlijk moet hij dit met eigen ogen zien. Ik, de hobbykok zal niet gezien hebben waar je in die keuken op moet koken? Dus we lopen naar binnen waar al een aantal mensen bezig zijn. Ik zeg niets, hij kijkt en ik laat het daarbij. Het is duidelijk wie er gelijk heeft.

Ik maak van een paar aardappeltjes, prei, verse kruiden een heerlijk stamppotje. Ik laat de bakpan goed heet worden om de lamssteak te bakken en krijg te horen dat de pan moet roken voordat ik het vlees er inleg. Ik zeg niet veel.
Eerst bak ik de steak en dan de haas, op het laatst blus ik de pan af met een beetje rode wijn en voeg wat stukjes van mijn overjarige schapenkaas toe die ik deze week langs de weg heb gekocht. Het eindresultaat is heerlijk, ik heb helaas geen foto gemaakt want ik vond de presentatie niet zo geweldig maar de smaak was heerlijk, vooral bij dit stormachtige weer. We gaan dadelijk nog bij de open haard zitten en dan op tijd naar bed, om 06.45 loopt de wekker af en tegen 07.45 worden we opgehaald.

  • 17 November 2016 - 13:05

    Marie-Helene:

    Jullie hebben hetzelfde weer als in Nederland, tja een regenjas was wel handig geweest, ze hebben daar vast hele mooie!

  • 18 November 2016 - 04:38

    Annette En Herman Vroomen:

    Dat is niet meer nodig, we hebben het zonder regen gedaan. Een Indiase dame deed de trip in colbert en ballerina schoentjes.

  • 20 November 2016 - 11:12

    Annette En Herman Vroomen:

    Hoi allemaal, hetlijkt erop dat de volgende 2a3 reisverslagen niet bij iedereen zijn aangekomen per email. Om die verslagen toch te kunnen lezen, druk onderaan op een reisverslag op "volgende bericht" o.i.d.

  • 20 November 2016 - 21:38

    Herman:

    Hallo allemaal,
    Het lijkt erop dat de laatste 3 a 4 reisverslagen van Annette niet meer per email bij jullie zijn aangekomen. Hopelijk komt deze reactie wel aan.
    Oplossing (tijdelijk) is om bij een ouder bericht onderaan het bericht op de link "Volgende bericht" of "Vorige bericht" te klikken totdat je weer bij bent. Reacties die jullie geven komen hopelijk wel bij iedereen terecht en zo weten de anderen ook dat er een nieuw beriicht is. Het laatste bericht zou van 20 nov. zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 22887

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: