10 november - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 10 november - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

10 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

10 November 2016 | Australië, Melbourne

10 november

Vandaag naar Victoria market, ik kijk mijn ogen uit. Vis, vlees, groenten, delicatessen etc etc. We nemen eerst een lunch want we zijn laat de deur uit. Morgenavond vliegen we naar Christchurch en we komen om middernacht aan en we moeten voor 21.00 ingecheckt zijn in ons hotel. Met andere woorden een paar beren op onze weg.
We hebben een shuttle bus geregeld voor morgen om op tijd op et vliegveld te komen maar het kan druk worden op de weg dus de bus komt al tegen 14.00 uur. We hebben dus tijd genoeg.
We lopen door de markt en gaan wat eten en ik zeg tegen Herman;” zal Ik wat vis kopen en deze in de koffer stoppen zodat we zaterdag in de camper vooruit kunnen. Hij kijkt mij aan en begint te lachen, in je koffer? Dat gaat toch stinken, hij neemt mij nog serieus ook.
Ja, ik zie van allerlei heerlijke verse producten tot kangoeroe biefstuk toe, helaas dat gaat niet lukken.
We eten een wrap die men op het allerlaatste moment nog even onder de gril legt, heerlijk alleen was het net iets teveel. We nemen de gratis tram, die loopt via een bepaalde singel en iedereen kan daarvan gebruik maken. We drinken een kop koffie bij de haven en Herman checkt zijn email of het hotel in NZ al gereageerd heeft, maar helaas geen antwoord. Daar gaat de tijd weer met 2 uur vooruit dus we moeten opletten en anders morgen even bellen met NZ.

Onderweg maak ik gebruik van de openbare toilet, nou Europa, hier kun je nog een puntje aanzuigen. In de eerste plaats zijn hier erg veel openbare toiletten, ten tweede: zijn ze allemaal erg schoon. Geen rommel, geen overvolle prullenbakken, niets op de grond. Waarom kan dar hier wel? Ik snap het niet erg goed.

We lopen in de namiddag naar de rivier en gaan wat drinken. Herman controleert nog een keer zijn email maar helaas nog steeds geen nieuws uit NZ. Hij stuurt een email naar WTC, dit is de organisatie die een groot deel van onze reis heeft geregeld. Wij willen morgen rond middernacht toch wel graag een slaapplaats voor een aantal uren, douchen en fris aan de volgende camper tocht beginnen.

Tegen 20.00 zitten we in een heel trendy restaurant , bestellen heerlijke gerechten en hij bekijkt nog een keer zijn email en begint hard te lachen, het zal wel heel erg grappig zijn denk ik.
Wat blijkt, WTC heeft gereageerd op onze email, zij hebben contact gehad met NZ. Wij hebben kamernummer 9 en de sleutel ligt morgen om middernacht onder de deurmat, hier valt niets meer aan toe te voegen.

Vanaf morgen verlaten wij Australië, lieve mensen bedankt voor jullie gastvrijheid, wij hebben genoten van dit land en wij komen graag nog een keer terug. Jullie hebben ons hart gestolen, xxx

Michelle, hopelijk komt je droom ooit uit om in deze stad oud te mogen worden. Melbourne is geweldig.