6 november - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 6 november - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

6 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

06 November 2016 | Australië, Newcastle

6 november

We melden ons af in het hotel omdat we een nacht wegblijven en onze koffers op de hotel kamer blijven. Misschien dat het kamermeisje zich morgen ongerust maakt als het bed onbeslapen is.
We gaan met de trein naar Cardiff en daar worden we opgehaald door Michelle en Shani.

We hebben sandwiches gekocht voor in de trein maar er zijn nergens tafeltjes, beetje raar. We hebben overal goed gekeken of er iets uitklapbaars is. 2 oudere dames die naast ons zitten vouwen de bank om, dus dat is wel mogelijk. Zij hebben koffie bij zich en misschien toveren zij nog iets om maar het enige wat daar gebeurd is een volle kop koffie over hun kleren. Een van die dames begint te praten en stopt er niet meer mee en de andere dame kijkt met rollende ogen onze kant uit.

We eten de sandwiches op zonder tafel. Ons ontbijt in de trein is genuttigd. De tocht gaat zo’n 2 ½ uur duren. Het wordt aardig vol en de zitplaatsen raken op. Je ziet geen treinconducteur omdat je via poortjes naar het perron gaat dus er is ook niemand die op zijn fluitje blaast. De trein is heel erg schoon.

Wanneer we aankomen staat Michelle op ons te wachten. Ik heb haar een aantal jaren niet meer gezien dus het weerzien is geweldig. We krijgen die middag een rondleiding door hun woonplaats en gaan koffiedrinken, Herman besteld een stuk gebak met ijs en slagroom, als hij had geweten dat het zo groot zou zijn dan had hij wel 2x nagedacht Voordat hij dit bestelde.

Tegen 17.00 zijn we terug bij hun huis en begint Michelle met de voorbereidingen voor het eten, wij zitten op hun veranda en kijken heel ver weg over de heuvels. Op dit moment besef ik pas echt dat ik eindelijk in Australië ben. Ik geniet met volle teugen hiervan, Dave marineert het lamsvlees en wordt op de Weber gelegd, heerlijke geuren komen naar boven.

We eten garnalen met feta, een Grieks gerecht, een goed gevulde salade, rijst en een spinazie Pie. Michelle heeft nog een lemon taart gebakken en onder het genot van een glas wijn op de veranda praten we over de familie, kijken naar allerlei foto’s over en weer. We sluiten de dag voor ons tegen 22.00 af. Morgen na een breakkie op de Beach gaan we naar Mieke.