1 +2 december - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 1 +2 december - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

1 +2 december

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

02 December 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

1 december
December, wij zijn 15 oktober vertrokken en we vliegen terug op 7 december. De tijd is voorbij gevlogen. Vandaag zijn we in Taupo. Een soort badplaats aan een groot meer. We hebben keuze uit tig motels maar eerst een ontbijt nuttigen, nou ontbijt, het wordt een lunch. Een heerlijk warm broodje bij Subway en vandaar uit gaan we onderdak zoeken.

Wanneer we ingecheckt zijn halen we toch maar de koffers naar boven want we zitten in een appartement met wasmachine en droogtrommel. De koffers worden leeggehaald, wat in de was mag wordt uitgewassen en de koffers worden opnieuw ingedeeld. Ik heb het was programma wat te heet ingesteld en 2 mooi zwarte jurkjes hebben nu een crinckle look, dat is weer wat anders. Ik bekijk dit probleem thuis wel weer.
Een paar kledingstukken van mij worden achtergelaten want die zijn nu wel op en kunnen vervangen worden voor eventuele nieuwe dingen in Bali. Ik had 23 kilo aan kleding bij toen ik uit NL vertrok, in Bali mag ik de koffer aanvullen tot 30 kilo want dat is het gewicht wat Singapore Airlines toestaat.

We lopen op ons gemak via de kustweg naar de stad in de zon. Dit is een prachtige plek, we gaan op het terras zitten en zoeken een restaurant uit via onze informatie folders. We lopen langs het restaurant en reserveren een plek aan het raam om 19.30. We lopen via de hele stad, naar de haven en hebben dan alles wel gezien en we zorgen ervoor dat we om 19.30 aan tafel zitten. We eten met smaak en na het diner gaan we nog even bij de open haard zitten waar we in gesprek komen met een wijnmaker. Om 22.40 zijn we terug in het Motel en voor zover was het een heerlijke dag en een mooie afsluiting van NZ. Vanaf morgen tot aan zaterdag middag zijn we bezig met reizen.

2 december
De laatste uurtjes in NZ, terug naar Auckland. 275 km rijden vandaag, 5 uur hebben we hier vooruit getrokken. Nog een ontbijt onderweg nuttigen en een koffie pauze in lassen.
Het weer is wisselend wat hele mooie vergezichten oplevert. We zijn mooi op tijd bij het verhuurbedrijf en om 15.30 zijn we ingecheckt in Novotel recht tegenover de voordeur van het vliegveld. Morgen 3 december vliegen we om 08.00 naar Sydney, vlucht nummer 8. Dan mag ik mijn wekker op 05.00 zetten.
We gaan ons vermaken in het hotel, straks nog dineren in het hotel en op tijd naar bed. De receptionist heeft onze creditcard extra belast voor het geval we er een feestje van gaan maken. ik zeg, we zijn geen popgroep die hier overnacht.
Oké, party-time, de receptionist komt ons gezelschap houden als hij afgewerkt is.
Morgenmiddag vliegen we van Sydney naar Bali, vlucht nummer 9 en daar worden we opgehaald door een oud-collega van Herman die op Bali woont. Bijpraten, genieten van het Balinese eten en deze reis verwerken. Eventueel nog ramen likken en kijken of er iets aan mijn handen blijft plakken.

• 02 December 2016 - 15:58

Marysia:

Hallo,
    Wat een fijne reis hebben jullie gehad, eerst het mooie Australië en daarna Nieuw Zeeland!!!!
    Nog even uitrusten, bijkletsen met een collega op Bali en over de gedane reis dromen.
    Bedankt voor jullie blog, (heb er baat mee gehad van wat zeker te doen) en voor later wens ik jullie een fijne, veilige reis terug naar Nederland.
    Groetjes en tot hoors,
    Marysia

• 03 December 2016 - 00:24

Tiny :

Nou Herman en Annette, ik ben helemaal bijgelezen. Moet ook wel want eind volgende week zijn jullie weer in Mestreech. Mooie reis hebben jullie gemaakt . Nu heerlijk relaxen op Bali, prachtig eiland en superlekker eten. Ben benieuwd naar de volgende verslagen. Fijne dagen !

• 03 December 2016 - 02:31

Annette En Herman Vroomen:

In Bali uitrusten, we hebben heel veel gezien en dat is nu genoeg geweest. luieren, bijpraten en genieten van de omgeving en de Balinese keuken.