22 november - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 22 november - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

22 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

22 November 2016 | Nieuw Zeeland, Murchison

22 november
Greymouth een 1 ste indruk kun je niet meer over doen, de gastvrijheid was ver te zoeken. We hadden een drankje besteld en de barkeeper ging alles opruimen. Herman vroeg of hij ging sluiten, het was pas 21.30. Ja hoor, op maandag is er niet veel te doen en dan zijn ze op tijd dicht. Hij had ons ook bij het eerste drankje kunnen vertellen dat hij zo ging sluiten maar op deze manier was het bij de konijnen af. We lopen terug naar onze camper, we staan nog steeds met 2 wagens. En we liggen om 22.15 in bed. Het was erg rustig in de nacht.

Maar na regen komt zonneschijn, een flauwe uitspraak maar het is nu eenmaal zo. 26 graden vandaag, strak blauwe lucht, we hebben het weer verdiend. We zijn voor de wet vandaag officieel 38 jaar getrouwd maar op de 25 ste voor de kerk en dat blijft om de een of andere reden beter hangen.
De garage eigenaar heeft ons goed geholpen, hij heeft gisteren de handleiding nog bestudeerd en een Mercedes garage gebeld en na 1 uurtje gaf hij uitleg wat ongeveer het probleem kon zijn. We hoeven ons niet ongerust te maken. We kunnen doorrijden maar wel op blijven letten. De vorige monteur zei nog dat nooit iemand naar brandende lichtjes kijkt en zeker geen handleiding doorneemt. Ik ben door Herman in al die jaren zo opgevoed dat ik altijd eerst een handleiding moet doornemen voordat ik ook maar iets ga doen met een nieuw apparaat en als er iets aan de hand is altijd kijken of het probleem beschreven is en daarom heb ik de handleiding van de camper doorgenomen en daar stond dat je actie moet ondernemen als de lampjes blijven branden. Misschien een beetje dom van mij, maar ik ben blond hè!

We ontbijten bij Margie’s Kitchen, ze doet aan kookwedstrijden mee volgens allerlei kranten knipsels aan de muur, maar dat is uit het ontbijt niet erg af te leiden. Tegen 10.30 zitten we weer op de weg. We gaan naar Pancake rocks. Een wandeling van 15 minuten en het uitzicht over zee naar dit verschijnsel is geweldig. We zullen Nelson vandaag niet halen, we blijven in Murchison en staan aan een riviertje, we staan we nu op gras. Het is niet druk en als alles gaat zoals ik het gepland heb krijg ik vannacht mijn ultieme sterrenhemel met uitleg van mijn deskundige. Romantischer kan volgens mij niet.

Dan zie ik vanuit mijn keuken raam dat een koe een heel stuk blauwe tuinslang in zijn bek heeft. Aan het uiteinde zit het aansluitstuk, hij zit daarop te knabbelen en ik zie het stuk slang steeds korter worden. Ik probeer de koe naar mij toe te lokken om die slang uit zijn bek te trekken, maar de koe heeft geen zin om te komen. Het kalfje komt wel. Dat schiet niet erg op, ik roep Herman maar dan laat de koe het stuk slang vallen. We lopen naar het riviertje en meer is er niet te doen, wel fijn om een rustige avond te hebben waar we toch geen kant uit kunnen. De weg is weer prachtig, het landschap is ondertussen weer veranderd, onvoorstelbaar zoveel verschillende landschappen.

Ik maak vandaag mijn vispannetje, ik heb nog Elephant filet liggen, vandaag heb ik een zalmfilet gekocht en 2 spiesjes met garnalen. Een kant en klare hollandaise saus (deze is al vloeibaar en hoeft alleen maar warm gemaakt worden) en geraspte kaas. Ik snij de vis in gelijke stukjes, de saus maak ik langzaam warm en voeg dan eerst de Elephant filet toe dan de zalm en op het laatst de garnalen. Wanneer de vis bijna gaar is dan een handvol geraspte kaas erdoor. Serveren in een kom (thuis zet ik deze schaaltjes in de oven totdat er een mooi bruin korstje opkomt) gebakken aardappeltjes erbij. Vandaag maak ik geen groenten, morgen weer wel, ik neem gewoon wat extra vitamine pillen voor het ontbreken van mijn dagelijkse portie groenten, probleem ook opgelost. Een mooi glas rosé maakt ons maal af.

We zitten sinds een dikke week weer buiten te eten maar we worden lek gestoken door hele kleine vliegjes en ik heb helemaal niets bij me, dat zullen we morgen maar aanschaffen want het weer wordt steeds beter en we komen ook nog op Bali voor 4 dagen en daar is het regenseizoen begonnen.
We gaan voor de eerste keer in de centrale keuken zitten, daar kan tot 21.30 gekookt worden door iedereen en er is tv, we gaan hier even zitten zo maak je contact met mensen die overal vandaan komen. Ik ben benieuwd naar mijn sterrennacht (wordt vervolgd)

  • 22 November 2016 - 13:29

    Tamara:

    Dat zijn zandvlooien denk ik. Zitten aan de hele westkust. Valt niks tegen te doen

  • 22 November 2016 - 21:30

    Annette En Herman Vroomen:

    Tijdens het ontbijt hebben we er geen last van. Ik zag onderweg in een informatie punt flesjes staan tegen zandvliegen maar ik dacht het niet nodig te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Murchison

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 22891

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: