19 november - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 19 november - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

19 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

19 November 2016 | Nieuw Zeeland, Wanaka

19 november
Maak jij het ontbijt vraag ik om 08.30 aan Herman, waarom is zijn antwoord, omdat ik uitgebreid ga douchen, wat moet ik maken? We hebben brood, kaas, vleeswaren maar geen tomaten meer. Hè, dat is jammer nu, wel eieren?, ja nog 3.
Ik pak mijn tas en ga douchen, het is niet erg druk op de campsite dan kan ik met gemak een half uur douchen. Terwijl ik bezig hoop ik op een lekkere omelet. Ik tut me meteen op en als ik terug kom staat inderdaad het ontbijt klaar. 2 sneetjes brood met een overheerlijke kaasomelet waar wat gebakken ham is aan toegevoegd. Beker thee en een glas sinaasappelsap.

We rijden voor 10.00 weg en moeten de weg terug naar Queenstown volgen. Onderweg zien we hele grote weilanden in het dal met herten lopen, ik mompel zachtjes, het haasje van jullie broertje ligt al in mijn koelkast.
Het is een prachtige rit, we gaan naar het Wanaka meer. Dit is de plek waar Anna Langbein van 24 kitchen haar kook programma’s laat opnemen. Zij heeft een huisje in de bergen en gaat bij de lokale farmers haar producten halen en kookt hiermee. Helaas heb ik haar niet ontmoet.

Voorbij Queenstown gaan we de bergen in, we rijden slingerend omhoog, we bereiken het hoogste punt en dat is 1770 meter. Dan veranderd het landschap, wat dor uitziende bergtoppen met wuivende siergrassen. Het lijkt erg veel op Utah en Nevada in Amerika, daar kun je elk moment de schietende cowboys en indianen over de berg verwachten.
Terwijl we weer slingerend naar beneden rijden wordt de natuur langzaam weer groener. En dan zo’n 20 km voor Wanaka wordt het zo mooi, dit is Paradise. Ik heb nu al zoveel moois gezien onderweg maar dit is het. Een scène uit de film met Robin Williams wanneer hij in een rol speelt in het hiernamaals. Dit is de plek, roep ik naar Herman, hoezo plek is zijn antwoord. Hier moet je me hier uitstrooien. Ik zal je helemaal hier naar toe brengen is zijn antwoord. Dan zet je maar een bericht op Facebook, er is altijd wel iemand die deze kant uitgaat.

We komen aan bij het meer en gaan naar de camping site. Deze ligt aan het meer en vlakbij het plaatsje Wanaka. Natuurlijk is er nog plaats. We checken in en rijden dan naar de supermarkt New World. Die grote bak van ons parkeren, dat gaat niet altijd zo gemakkelijk op een parkeerplaats bij een supermarkt maar het ding staat. Helaas komen deze supermarkten weinig voor want het is zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik heb een briefje gemaakt anders koop ik zoveel in dat we hier een jaar kunnen blijven, niet dat het erg zou zijn maar we hebben helaas verplichtingen in Down Up.

Ik heb herten medaillons in mijn koelkast en nu mag ik van Herman het gerecht van afgelopen week namaken. Ha, hier hebben ze voorgesneden rode uien en daar pak je zelf zoveel van als nodig. Ook de wortelen zijn al geschild en in plakjes, nu nog de rode bieten. En, ja, die hebben ze ook. Hoe ik hier een puree van ga maken zonder blender dat is mij nog niet duidelijk. Ze hebben allerlei noten die je zelf kunt scheppen. Ik heb niet zoveel nodig en Herman pakt het schepje van de notenbak maar die zit met een soort telefoonsnoer vast en de lengte van deze snoer is erg kort. Het zakje waar de noten in moeten is verder weg dan de snoer kan halen en dit ziet er komisch uit.
We doen verder onze inkopen en voor morgen nemen we vis. Ik zie Elephant filet liggen, ik ken het niet dus dat wordt aangeschaft. Het blijkt een soort haai te zijn. Maakt niet uit, ik maak er wel iets van.
We komen bij de olijven en andere lekkernijen en de verkoopster vraagt of ze ons kan helpen, nee roept Herman we kijken alleen maar even.
Ja roep ik, graag 100gr.van die olijven. Oké, zij beslist, is zijn antwoord.
We rijden naar onze camping plaats, zetten de camper neer, de stoeltjes en de tafel wordt uitgeklapt en voordat alles staat heb ik al 2 glazen witte wijn uit NZ ingeschonken met de olijven en plof neer in de zon, Strak blauwe lucht en o wee degene die me gaat storen.
Maar we maken een plan van aanpak, de voorbereidingen voor ons dinertje kost heel veel tijd. Hoe gaan we het doen? Eerst de plaats bezoeken en dan koken? Komen we dan later op de avond nog terug, dilemma’s, dilemma’s, maar ik heb het antwoord. Eerst Wanaka bezoeken, iets drinken dan terug naar de camper, daar ga ik koken en dan zien we wel verder. Het is onbewolkt, temperatuur is prima maar een hele sterke wind, dat is niet erg zolang de zon schijnt. Het plaatsje bestaat uit niet meer dan 2 straten maar het is gezellig druk. Ik neem een plaatselijk biertje en kijken om ons heen. De klok tikt door en wat is het plan, nog een biertje, of naar de hut en later terug? Nee, we drinken nog een biertje, lopen terug, ik kook uitgebreid en we blijven dan binnen. Het waait erg hard en het wordt koud. Vanavond om 23.30 willen we nog skypen met pa en ma en consorten.

Ik ga koken, dit gerecht is voor gevorderden. Ik bak de uien met citroengras, Chili, peper en zout en een paar lepels suiker. Dan een scheutje rode wijn en ik laat het inkoken. De wortelen zet ik op met een beetje suiker. Ik doe suiker in de pan en laat het karamelliseren en voeg de walnoten toe. Dit alles aflaten koelen en een gedeelte fijn hakken. De bieten in fijne schijfjes en deze grillen in de pan. Op het laatst de hertenmedaillons op hoog vuur bakken. Ik maak de borden op en het smaakt geweldig. Dadelijk nog een stukje kaas, Pinot soaked cheddar en Gibbston valley blue met wat crackers want die heb ik vandaag niet nodig om een pad aan te leggen van verkruimelde stukjes naar het toilet.
.

  • 21 November 2016 - 14:43

    Tilly :

    Herman is a lucky

  • 21 November 2016 - 14:51

    Tilly:

    Herman is a lucky guy!!

  • 02 December 2016 - 23:03

    Tiny :

    Ongelooflijk wat je allemaal klaarmaakt in de camper Annette. Knap hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 22988

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: