4 november - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 4 november - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

4 november

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

04 November 2016 | Australië, Sydney

4 november
Gestart met een goed ontbijt. We beginnen met een bezoek aan de Victoria hal. Er staat een geweldige kerstboom, we komen al in de sfeer. We lopen naar de Sydney toren en gaan 250 meter omhoog. De lucht is onbewolkt en we hebben een formidabel uitzicht.

We besluiten een Free guide tour te doen, deze vertrekt om 14.30 en duurt 2,30 , het is 25 graden en de zon staat hoog. We komen door gebieden waar we al geweest zijn maar nu met uitleg. We worden er wat wijzer van, na 17.00 is de tour gedaan en we gaan ergens zitten, ik ben moe en dan word ik altijd wat misselijk dus even rustig aan.

Ik had graag uitgebreid willen dineren maar vanavond sla ik dit maar over. Het gaat een simpel hapje worden. We belanden op een kaal plein, ingebouwd door een 4 tal grote kantoorgebouwen en daar is het beredruk. De kantoren zijn uit en iedereen komt daar bij elkaar voor een glaasje of fles.

Herman haalt iets te drinken en ik probeer een plaatsje te bemachtigen. Het duurt erg lang want er staan 3 rijen dik voor de bar. Na verloop van tijd haalt Herman nog een glaasje voor zichzelf, ik heb geen zin meer. Hij is erg snel terug en ik vraag aan hem hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. Hij wilde bestellen aan de bar en kreeg een flinke stomp in zijn rug van iemand die vond dat hij aan de beurt was.
Dit werd een woordenwisseling en de barkeeper bemoeide zich er ook mee, zij had gezien dat Herman aan de beurt was, hij kreeg daardoor zijn glas met inhoud gratis, hij werd nog nagelopen door de barkeeper die zijn verontschuldiging aanbood, een kleine 15 min later kwam de barkeeper naar onze tafel om te vertellen dat de persoon die zich zo onbeschoft had gedragen was verwijderd en kreeg niets meer te drinken en als we nog iets wilde dan was dit van het huis. Wij moesten met plezier terug kunnen kijken op onze reis en niet met zo’n nare ervaring, chapeau zo kan het dus ook.

We gaan later nog een klein hapje eten en tegen 22.00 zijn we terug in ons hotel en ik ga het Internet op om een restaurant voor morgenavond uit te zoeken en anders wordt het voor dinsdagavond.

Heerlijk vroeg in bed.


  • 05 November 2016 - 01:45

    Herman:

    Tja, was een hele ervaring met die bar. Je moet zelf je drankje aan de bar bestellen en ophalen. Er stonden zeker 3 rijen van elk 10 mensen te wachten. En zoals gebruikelijk, en dat kennen we van England, wacht iedereen netjes op zijn beurt. Ook hier zie bij bushaltjes de mensen netjes in een rij staan. Ik wacht dus dus ook netjes op mijn beurt. De barkeep(st)ers houden het zelf ook in de gaten. Op een gegeven moment vond een barkeepster dat ik aan de beurt was. Dus ik zei wat ik wilde hebben en kreeg toen van een kerel achter mij een ontzettende stomp in mijn rug. Hij vond dat hij aan de beurt was. Dus een woordenwisseling waarbij ik zei in mijn beste Engels: You could have just told me that it was your turn instead of slamming me in my back. Is that the Australian way? (En nog meer woorden over en weer) But if you insist go ahead. Maar de barkeepster en de anderen hadden het gezien. Ze gaven mij gelijk en verontschuldigden zich voor het onbehouwen gedrag van deze persoon. Ik hoefde niet te betalen. Een andere barkeeper liep mij acherna toen ik met mijn drankje weglirp en verontschuldigde ook voor dit gedrag. 10 minuten later kwam de 1e barkeepster naar onze tafel toegelopen om te zeggen dat dit absolute niet de Australien way was en dat de betreffende persoon verwijderd was. En de volgende drankjes of hapjes waren "on the house". Toen ik later naar het toilet ging, kwam ik langs de bar waarbij de barkeepers mij uitzwaaiden, toen ik zei dat we gingen en dat Australie toch een goede indruk op ons heeft achtergelaten. Dit incident zal ik maar vergeten en past ook helemaal niet bij de vriendelijkheid en behulpzaamheid die we tot nu toe van de Australian hebben ervaren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 22871

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: