31 oktober - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 31 oktober - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

31 oktober

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

31 Oktober 2016 | Australië, Gold Coast

31 oktober
Het was een verschrikkelijke nacht, ik ging als laatste naar bed, Herman is al bezig het oerwoud proberen om te zagen en ik doe mijn ding. Ik moet de camper nog centraal afsluiten en ik hoor maar en klik. Ik draai het dakje nog een beetje open en ik hoor van alles, in Maastricht ben ik ook zo’n schijterd. Bij elk geluidje moet Herman zijn bed uit en gaan kijken of er iets aan de hand is, dat is iets waar ik al mijn hele leven last van heb en maar enge films blijven kijken.
Maar goed, ik hoor van alles we staan onder een boom en volgens mij zit er een hele Zoo op ons dak. Ik hou het dakje goed in de gaten of er geen koala naar binnen wil. Uren ben ik hier mee bezig en naast mij ligt een houthakker.
Geradbraakt sta ik op, de koelkast zit nog aardig vol en ik maak een ei met allerlei ingrediënten. Wat een vreemde nacht en ik ga buiten kijken wat dat allemaal geweest kan zijn , tja een hele dikke tak die tegen de airco tikt en in de nacht is dat nog erger.

Janet woont 20 km van deze campground en we zijn er zo denken wij maar ik wil graag een grote bos bloemen meenemen dus we gaan op jacht naar een shoppingmall. Als we iets zien dan kunnen we niet afslaan en zo gaan we verder totdat we al bijna bij Janet zijn en dan zien we een parkeerplaats voor onze grote bak en we gaan een winkelcentrum in, maar nergens een bloemenzaak, dan naar de supermarkt en vraag aan de caissière of ze van 2 boeketten 1 kan maken. Helaas, dat gaat niet dus ik koop een bos bloemen.

Achteraf denk ik, wat ben ik toch een geit, ik had dat in de camper ook zelf kunnen doen. We verlaten het winkelcentrum en we komen heel ergens anders uit dan we bedacht hadden. Ook dat nog, we hebben maar voor 1 uur parkeergeld betaald. Ik krijg het hier allemaal zo heet van, opvliegers? Weet ik veel, het is warm en het voelt nat aan. Ik pak wat parfum, een Franse douche, volgens mijn moeder.

We gaan op weg naar Janet. We rijden er zo naar toe en we worden hartelijk ontvangen na de thee brengt ze ons naar de strand en we krijgen een city trip door de Goldcoast. Ik koop onderweg vers grote garnalen en die peuzelen we bij Janet op met een koel glas wijn.

In een keer schiet Janet omhoog, kom we stappen in de auto en gaan wilde kangoeroes bekijken en we rijden naar het bos en zien tot onze verbijstering een veld vol met wilde beesten. We nemen heel veel foto’s en je kunt heel dichtbij komen. Wel houden ze je goed in de gaten. En beest draagt een baby, zijn voeten steken buiten de buidel.

We gaan tijdig slapen want na mijn onrustige nacht wil ik even bijtanken. Terwijl ik lig te soezen wordt er hard gebonsd op onze deur, ik lig stijf in bed en zie verschrikkelijke monsters voor mijn camper raam, ik gil het uit van angst. Trick or treat they yelld , becouse its Halloween.

  • 31 Oktober 2016 - 14:07

    Herman:

    We werden er door Janet fijntjes op gewezen dat die rare grote nieuwsgierige vogels met die hele lange kromme snavel geen Kiwi's zijn maar Ibis'sen. Nou we haden het bijna goed. In zowel Kiwi als Ibis komt de letter "i" 2 keer voor en de naam bestaat in beide gevallen totaal uit 4 letters. Vreemde vogels hier downunder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 22881

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: