18 oktober - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu 18 oktober - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Annette en Herman Vroomen - WaarBenJij.nu

18 oktober

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette en Herman

18 Oktober 2016 | Singapore, Singapore

18 oktober
Een hele lange nacht geslapen, zo’n 12 uur achter elkaar. Ik ga ontbijten bij Dome aan de rivier in Singapore. De zon schijnt volop, dit was niet de bedoeling. Vorige week heb ik via weer online gekeken wat voor weer het nu in Singapore zou zijn en daar beloofde men mij regen en nu zit ik hier in de volle zon met ik weet niet hoeveel temperatuur.
Ik mag tot ongeveer 21.00 genieten van deze stad en dan wordt het tijd om weer naar het vliegveld te gaan. De laatste loodjes in Singapore, om snel een idee te krijgen van Singapore nemen we vandaag de Hop On bus. Dit is zeker de moeite waard want dan krijg je pas een idee van allerlei verschillende soorten gebouwen. We stappen uit bij een gebouw waar bovenop een boot is gebouwd. Herman koopt de tickets en dan gaan we 56 etages hoog. Een geweldig uitzicht en nu zien we pas hoeveel hoge gebouwen er staan. Er zijn verschillende soorten lijnen die je met deze bus kunt volgen en de 2 de lijn die we nemen komt uit in Chinatown.

Daar gaan we weer op zoek naar die sterrenkok, en ja we vinden hem, maar hij is dicht, zeker teveel sterren gezien, hij zou allen dagen open zijn en 17 uur per dag werken. Ben ik daar helemaal vanuit Amsterdam gekomen? Omdat we toch moeten eten besluiten we een hapje te nemen in de Chinatown food streed, hier hebben we gisteren avond ook gegeten en het is er geweldig. Nu ga ik voor de wok, hele dunne plakjes vis met groenten , gebakken gember en saus. Rijst en bonen, Herman gaat voor de beef.
Ondertussen is mijn ‘huisdiertje’, wat al vanaf Mei in mijn darmen woont wakker geworden. Destijds heb ik 2 weken lang een innige relatie met mijn toilet pot gehad (die pot had medelijden met mij als ik er weer aan kwam) en sinds die tijd wordt hij mee en dan wakker en actief zoals vandaag. Ik voel het op tijd en kan nog snel een toilet halen. Dan meteen een pilletje nemen zodat de toestand weer op slot gaat. Vroeger kon je met een klein handtasje op pad gaan met een zakdoekje en een lipstick erin. Nu is het rugzak met van alles erin wat misschien allemaal mis kan gaan.

Ondertussen springt de sfeerverlichting aan, het is bijna 19.00 en we besluiten dat we terug gaan naar ons hotel om onze koffers op te halen. We hebben een taxi naar het vliegveld besteld want het mag nu wat sneller. Daar kan ik me opfrissen. Speciaal voor deze reis heb ik wegwerp washandjes gekocht en het is een verademing om even het zilte van mijn gezicht etc te verwijderen.

Ik ga met mijn paspoort en boarding pass door een controle en daar moet ik net als bij de aankomst mijn duimen op een scanner zetten, maar boven die scanner staat een kastje met mijn foto en een voorbeeld hoe ik mijn duimen erop moet zetten. Dus ik plaats mijn duimen er op en er gebeurd niets. Herman roept van enige afstand (want afstand moet je hier houden), je bent zeker blond en ja hoor . Nu sta ik met het schaamrood op mijn kaken. Ik schreef op de heenweg van Amsterdam naar Singapore Hoe Herman er een zooitje van maakte door overal heen te kijken behalve in de camera zonder bril. Hij vond het hele verhaal erg overtrokken en teveel aangedikt en heeft hier een recensie over geschreven op mijn reisverhaal en nu word ik gecorrigeerd door de dame achter de controle. Ik zeg;” oké, oke, ik schrijf deze blunder op.” Mijn duimen staan nu op 2 beeldschermen.

Ik heb al 2 dagen geen koffie meer gedronken en we zijn zo heerlijk vroeg op het vliegveld dat we hier uitgebreid van gaan genieten. We hebben alle tijd van de wereld. Er is nog geen gate nummer bekend en de vlucht gaat pas over 3 ½ uur. Dit vliegveld heeft alle luxe die je je maar kunt bedenken en Herman dacht een glas te wijn te kunnen drinken in de VIP room. Dat is te hoog gegrepen maar we zitten goed en we houden het nier nog wel een tijdje vol. Morgenochtend zijn we in Brisbane en dan tegen de middag vliegen we naar Cairns en dan begint donderdag ons camper avontuur. Mijn luie zweet van die vele uren werken op de universiteit is in deze dagen in Singapore er nu wel uit ( ik hoor mijn collega’s al zeggen, Annette en werken?).

  • 18 Oktober 2016 - 16:24

    Annelies:

    Lieve Annette,

    Geweldig jouw manier van schrijven. Wij kijken al uit naar de volgende verslagen. Herman heeft misschien een beetje gelijk, maar alsjeblieft blijf op dezelfde manier doorgaan. Recht uit het Brabantse schrijvershart.
    Groetjes oet Mestreech. Guus en Annelies.

  • 18 Oktober 2016 - 16:40

    John De Haas:

    Kei leuk, een echt schrijftalent..... maar dat wist ik al.

  • 18 Oktober 2016 - 16:51

    Yvonne.vanuden:

    Hallo annette en herman.
    Leuk jullie te kunnen volgen, reizen we met zijn allen mee.

  • 18 Oktober 2016 - 16:59

    Annette En Herman Vroomen:

    Dank je wel John, dankzij jouw geloof in mij tig jaren geleden ben ik dit soort activiteiten gaan doen. Helaas gun ik mij de laatste jaren niet de tijd. Maar ooit komt het goed en gaat mijn eerste boek jouw kant op.
    Groetjes Annette en Herman

  • 18 Oktober 2016 - 17:05

    Tilly:

    He, had ik net een heel relaas geschreven en opeens was het weg. Tweede poging:
    Nou Annette, het weerbericht hier beloofde om half twee stortregen hier in Maastricht. Wij met twee grote, onhandige paraplu's de stad in en wat dacht je? Geen druppel gezien en intussen is het half vijf. Wij zitten al aan het dagelijkse aperitief in afwachting van het avondmaal: chili con carne. Alleen is de sterrenkok hier in huis wel op de werkplek te vinden, al snijdend en wokkend en blikjes bonen opentrekkend. Wij genieten zo van jullie reisavontuur! Ga zo door Annette en let een beetje op Herman. Liefs. Tilly.

  • 18 Oktober 2016 - 18:07

    Margo:

    Héérlijke stad Singapore (en dan vooral het eten!!) Wij gaan er graag naartoe voor een stop-over en eten ons dan tonnetjesrond aan de chili- en/of peppercrab. Kom je er op de terugweg ook nog? Wel een aanrader om dan zo'n krab te gaan eten. Past er nog wel bij, bij die noedels, zeker als je huisdiertje zorgt voor een snelle vertering..

  • 18 Oktober 2016 - 20:14

    Marly:

    Hoi Annette,

    Wat leuk om te lezen over al jullie avonturen! Ik wens jullie heel veel plezier toe, geniet er goed van!!

    Groetjes,
    Marly

  • 19 Oktober 2016 - 08:37

    Magda Felix/van Gestel:

    Kijk vooruit aan je komst bij Mieke. Dan kom ik ook langs. Wens je nog een goeie reis.

    Groetjes van Magda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

DownUnder

2 maanden reizen door Singapore, Australië, New Zeeland en Balie.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2017

DeVroompjesgaandownunder

07 December 2016

7 december

06 December 2016

6 december

05 December 2016

5 december

04 December 2016

4 december
Annette en Herman

Actief sinds 02 Sept. 2016
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 22870

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 07 December 2016

DownUnder

Landen bezocht: